Monday 4th March 2024
ଫ୍ୟାଟି ଲିଭରରୁ ମୁକ୍ତି ପାଇବାକୁ ଚାହୁଁଛନ୍ତି କି?

ଫ୍ୟାଟି ଲିଭରରୁ ମୁକ୍ତି ପାଇବାକୁ ଚାହୁଁଛନ୍ତି କି?

ଯକୃତ ବା ଲିଭର ଆମ ଶରୀରର ଏକ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ଅଙ୍ଗ । ଲିଭର ର ବିଫଳତା ହେତୁ ଅନେକ ପ୍ରକାରର ସମସ୍ୟାର ସମ୍ମୁଖୀନ ହେବାକୁ ପଡିପାରେ । ଲିଭର ର କ୍ଷତି ପଛରେ ଆପଣଙ୍କର ଜୀବନଶୈଳୀ ଏବଂ ଖାଦ୍ୟପାନୀୟ ନିର୍ଭରକରେ । ଲିଭରରେ ଅଧିକ ଚର୍ବି ଜମା ହେବା କାରଣରୁ ଫ୍ୟାଟି ଲିଭରର ସମସ୍ୟାର ସମ୍ମୁଖୀନ ହେବାକୁ ପଡିଥାଏ । ଫ୍ୟାଟି ଲିଭର ହେତୁ ଆମର ଯକୃତ କାର୍ଯ୍ୟ କରିବା ପାଇଁ ଅସମର୍ଥ ହେଇଯାଏ ।

ଏଠାରେ ୨ ପ୍ରକାରର ଫ୍ୟାଟି ଲିଭର ରୋଗ ଅଛି – ମଦ୍ୟପାନ ଜନିତ ଫ୍ୟାଟି ଲିଭର, ଯାହା ଅତ୍ୟଧିକ ମଦ୍ୟପାନ ହେତୁ ହୋଇଥାଏ ଏବଂ ଦ୍ୱିତୀୟଟି ହେଉଛି ଅଣ-ମଦ୍ୟପାନ ଜନିତ ଫ୍ୟାଟି ଲିଭର, ଯାହା ଖାଦ୍ୟ ଖାଇବାରେ ଯତ୍ନ ନ ନେବାଦ୍ୱାରା ହୋଇଥାଏ ।

ଅସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟକର ଜିନିଷ ଖାଇବା ହେତୁ ଫ୍ୟାଟି ଲିଭର ସମସ୍ୟାର ସାମ୍ନା କରିବାକୁ ପଡିଥାଏ । ଅସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟକର ଜୀବନଶୈଳୀ ଏବଂ ମୋଟାପଣ ପାଇିଁ ଦେଖାଦେଇଥାଏ ଫ୍ୟାଟି ଲିଭରର ସମସ୍ୟା । ଫ୍ୟାଟି ଲିଭର ସମସ୍ୟାରୁ ମୁକ୍ତି ପାଇବାରେ ସୁସ୍ଥ ଡାଏଟ୍ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ଭୂମିକା ଗ୍ରହଣ କରିଥାଏ । ଯକୃତ ଆମ ଶରୀରର ଏକ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ଅଙ୍ଗ ଯାହାକି ଆମ ରକ୍ତରେ ରାସାୟନିକ ପଦାର୍ଥର ପରିମାଣକୁ ସନ୍ତୁଳିତ କରିଥାଏ । ଯକୃତ ପିତ୍ତ ରସ ଉତ୍ପାଦନ କରେ, ଯାହା ଯକୃତରେ ଥିବା ଖରାପ ପଦାର୍ଥକୁ ବାହାର କରିବାରେ ସାହାଯ୍ୟ କରେ । ଏହା ବ୍ୟତୀତ ଆମ ଶରୀର ପାଇଁ ପ୍ରୋଟିନ୍ ତିଆରି , ଆଇରନ୍ ଗଚ୍ଛିତ ରଖିବା ଏବଂ ପୋଷକ ତତ୍ତ୍ୱକୁ ଶକ୍ତିରେ ପରିଣତ କରିବା ପାଇଁ କାମ କରେ ।

ଫ୍ୟାଟି ଲିଭରର ସମସ୍ୟାର ମୁକାବିଲା କରିବା ପାଇଁ, କମ୍ ଚର୍ବି ଏବଂ ଅଧିକ ଫାଇବର ଏବଂ ପ୍ରୋଟିନ୍ ଥିବା ଜିନିଷ ଖାଇବା ଆବଶ୍ୟକ । ମଦ୍ୟପାନ ଅତ୍ୟଧିକ କରିବା ଦ୍ୱାରା ଫ୍ୟାଟି ଲିଭରର ସମସ୍ୟା ହେଇଥାଏ । ତେବେ ଆସନ୍ତୁ ଜାଣିବା ଏପରି କିଛି ଜିନିଷ, ଯାହା ଖାଇବା ଦ୍ୱାରା ଫ୍ୟାଟି ଲିଭର ସମସ୍ୟାରୁ ମୁକ୍ତି ମିଳିବ ।

ଯକୃତର ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ବୃଦ୍ଧି ପାଇଁ ଏହି ଜିନିଷ ସବୁ ଖାଆନ୍ତୁ –

ଓଟସ୍ – ଓଟସ୍ ରେ ଡାଏଟାରୀ ଫାଇବର ମିଳିଥାଏ । ଏହାକୁ ଖାଇବା ଦ୍ୱାରା ଦୀର୍ଘ ସମୟ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ଆପଣଙ୍କ ପେଟ ପୂର୍ଣ୍ଣ ରହେ । ଏଥିରେ ବହୁତ କମ୍ ପରିମାଣର ଚର୍ବି ଏବଂ ଅଧିକ ଫାଇବର ଥାଏ । ଏହା ଓଜନ ହ୍ରାସ କରିବା ସହ ମୋଟାପଣ କମାଇଥାଏ ।

ଆଭୋକାଡୋ – ଆଭୋକାଡୋରେ Unsaturated fats  ମିଳିଥାଏ | ଏଥିରୁ ଓମେଗା ୩ ଫ୍ୟାଟି ଏସିଡ୍ ମଧ୍ୟ ମିଳିଥାଏ । ଏହା ଖାଇବା ଦ୍ୱାରା ଫ୍ୟାଟି ଲିଭର ଭଲ ହୋଇଥାଏ ।

ଟୋଫୁ ଟୋଫୁ ସୋୟାରୁ ତିଆରି ହୁଏ , ତେଣୁ ଏହା ଯକୃତ ପାଇଁ ଭଲ | ଏହା ଯକୃତରେ ଚର୍ବି ହ୍ରାସ କରିବାରେ ସାହାଯ୍ୟ କରେ | ଟୋଫୁ ପ୍ରୋଟିନ୍ ପାଇଁ ଏକ ଉତ୍ତମ ବିକଳ୍ପ  ଏବଂ ଏହା ଯକୃତ ପାଇଁ ବହୁତ ଭଲ ।

ଫଳ – ଅଳ୍ପ ପରିମାଣର ଫଳ ମଧ୍ୟ ଯକୃତକୁ ସୁସ୍ଥ ରଖିବାରେ ସାହାଯ୍ୟ କରେ । କମଳା ଏବଂ ଅଙ୍ଗୁର ପରି ସାଇଟ୍ରସ୍ ଫଳ ଯକୃତ ପାଇଁ ଭଲ । କମଳା ରେ ଥିବା ଭିଟାମିନ୍ ସି ଯକୃତରେ ଚର୍ବି ଜମା ହେବାକୁ ଦିଏନାହିଁ । ଅଙ୍ଗୁରରେ ଉପସ୍ଥିତ ଥିବା ଆଣ୍ଟିଅକ୍ସିଡାଣ୍ଟ ଯକୃତକୁ ମଧ୍ୟ ରକ୍ଷା କରିଥାଏ । ସେହିଭଳି, ବ୍ଲୁବେରି ଏକ୍ସଟ୍ରାକ୍ଟ ଏବଂ ଅଙ୍ଗୁର ମଞ୍ଜି ଅର୍କ ଯକୃତ କର୍କଟ କୋଷର ବୃଦ୍ଧିକୁ ମନ୍ଥର କରିଥାଏ ।

ପନିପରିବା – ଖାଦ୍ୟରେ ପତ୍ରଯୁକ୍ତ ପନିପରିବା ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ କରିବା ଦ୍ୱାରା ରୋଗ ପ୍ରତିରୋଧକ ଶକ୍ତି ବୃଦ୍ଧି ହୋଇଥାଏ ।  ଏହା କ୍ରନିକ୍ ରୋଗକୁ ରୋକିବାରେ ଏବଂ ମାନସିକ ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟରେ ଉନ୍ନତି ଆଣିବାରେ ସାହାଯ୍ୟ କରିଥାଏ । ଖାଦ୍ୟରେ ବ୍ରୋକୋଲି , ଫୁଲକୋବି ଭଳି ପନିପରିବା ରଖନ୍ତୁ ।

ରସୁଣ- ଚର୍ବିଯୁକ୍ତ ଯକୃତ ସମସ୍ୟାରୁ ମୁକ୍ତି ପାଇବା ପାଇଁ ରସୁଣ ଅତ୍ୟନ୍ତ ଲାଭଦାୟକ ବୋଲି ପ୍ରମାଣ ହୋଇସାରିଛି । ଏହା ବ୍ୟତୀତ ରସୁଣ ମଧ୍ୟ ଓଜନ ହ୍ରାସ ପାଇଁ ସହାୟକ ହୋଇଥାଏ ।

ଏହି ଜିନିଷଠାରୁ ଦୂରେଇ ରୁହନ୍ତୁ –

ଚିନି- ଚିନି କେବଳ ଆପଣଙ୍କ ଦାନ୍ତ ପାଇଁ ଖରାପ ନୁହେଁ ବରଂ ଏହା ଆପଣଙ୍କ ଯକୃତକୁ ମଧ୍ୟ କ୍ଷତି ପହଞ୍ଚାଇଥାଏ । ବିଶୋଧିତ ଚିନି ଏବଂ ଅତ୍ୟଧିକ ମିଠା ଯକୃତରେ ଚର୍ବି ଅଂଶ ବଢେଇଥାଏ ।

ଭିଟାମିନ୍ ଏ ସପ୍ଲିମେଣ୍ଟ – ଆପଣଙ୍କ ଶରୀରକୁ ବହୁତ ପ୍ରକାରର ଭିଟାମିନ୍ ଦରକାର । ଯାହାକି ଆପଣ ସୁଷମ ଖାଦ୍ୟ ଖାଇ ସଂମ୍ପୁର୍ଣ୍ଣ କରିପାରିବେ । ଯଦି ଆପଣ ଅଧିକ ଭିଟାମିନ୍ ଏ ସପ୍ଲିମେଣ୍ଟ ନେଉଛନ୍ତି ତେବେ ଏହା ଆପଣଙ୍କ ଯକୃତକୁ ପ୍ରଭାବିତ କରିପାରେ । ଭିଟାମିନ୍ ଏ ସପ୍ଲିମେଣ୍ଟ ନେବା ପୂର୍ବରୁ ଡାକ୍ତରଙ୍କ ସହ କଥା ହୁଅନ୍ତୁ ।

ମୃଦୁ ପାନୀୟ – ଅଧ୍ୟୟନରେ ଏହା ନିଶ୍ଚିତ ହୋଇଛି ଯେ ଯେଉଁମାନେ ଅଧିକ ମୃଦୁ ପାନୀୟ ପିଉଛନ୍ତି, ସେମାନଙ୍କଠାରେ ଅଧିକ ଫ୍ୟାଟି ଲିଭର ସମସ୍ୟା ଦେଖାଦେଇଥାଏ । ଖାଦ୍ୟରେ ସୋଢା ବ୍ୟବହାରକୁ କମ୍ କରିବା ଦ୍ୱାରା ଯକୃତ ସୁରକ୍ଷିତ ରହିଥାଏ ।

ମଦ୍ୟପାନ-  ମଦ୍ୟପାନ ଅତ୍ୟଧିକ କରିବା ଦ୍ୱାରା ଯକୃତ ଉପରେ ବହୁତ ଖରାପ ପ୍ରଭାବ ପଡିଥାଏ । ତେଣୁ ଯଥା ସଂମ୍ଭବ ଦୁରେଇ ରହନ୍ତୁ ।

CATEGORIES
TAGS
Share This

COMMENTS

Wordpress (0)
Disqus (0 )