ଏହି ସବୁ ଷ୍ଟ୍ରାଟେଜୀ ଆପଣାନ୍ତୁ, ଗଢ଼ି ପାରିବେ ଗୋଟିଏ ସଫଳ ବିଜନେସ୍
ଚାକିରୀ ଠାରୁ ଅଧିକ ଆଜିର ସମୟରେ ଲୋକ ବିଜନେସ୍ କରିବାକୁ ପସନ୍ଦ କରୁଛନ୍ତି । ଯେଉଁଠାରୁ ଚାକିରୀ କରି ମାସକୁ ସେ ଯେତେ ଟଙ୍କା ରୋଜଗାର କରୁଥିଲେ ତା ଠାରୁ ଅଧିକ ଆୟ କରିପାରୁଛନ୍ତି । ତେଣୁ ଆଜିର ଡିଜିଟାଲ ଦୁନିଆରେ ଲୋକ ମାନେ ଅନଲାଇନ୍ରେ ବିଜନେସ୍ କରିବା ଆରମ୍ଭ କରିଦେଇଛନ୍ତି । ଯେଉଁଠାରୁ ସେ ଲକ୍ଷାଧିକ ଟଙ୍କା ଆୟ କରିି ପାରୁଛନ୍ତି । କିନ୍ତୁ ଏ ମଧ୍ୟରେ କିଛି ଏମିତି ବି ଲୋକ ଅଛନ୍ତି ଯେଉଁମାନେ ବିଜନେସ୍ କରିବାକୁ ତ ଚାହାନ୍ତି ମାତ୍ର ଜାଣି ପାରନ୍ତି ନାହିଁ କେଉଁ ଡିଜିଟାଲ ବିଜନେସ୍ କରିବା ଦ୍ୱାରା ସେମାନେ ଲାଭରେ ରହିବେ, କିମ୍ବା କେଉଁ ଷ୍ଟ୍ରାଟେଜୀ ବା ରଣନୀତି ଅପଣାଇବା ତାଙ୍କ ବିଜନେସ ପାଇଁ ଉଚିତ ରହିବ । ତେଣୁ ଆଜି ଆମେ ଆପଣଙ୍କୁ ସେହି ଭଳି କିଛି ଡିଜିଟାଲ ବିଜନେସର ମଡେଲ ଏବଂ ତାର ଷ୍ଟ୍ରାଟେଜୀ ସମ୍ବନ୍ଧରେ ଜଣାଇବୁ ଯାହା କି ଆପଣଙ୍କୁ ଡିଜିଟାଲ ବିଜନେସ ଗଢ଼ିବାରେ ସାହାର୍ଯ୍ୟ କରିବ ।
ଡିଜିଟାଲ ବିଜନେସ୍ କଣ?
ନିଜ ଅଫଲାଇନ୍ ପ୍ରଡକ୍ଟକୁ ଅନଲାଇନ୍ କୁ ଆଣି ଲୋକ ମାନଙ୍କୁ ବିକିବା ହେଉଛି ଡିଜିଟାଲ ବିଜନେସ୍ । ଆଜିର ସମୟରେ ପ୍ରତ୍ୟେକ ଟି ବ୍ୟକ୍ତି ଇଣ୍ଟରନେଟ୍ର ବ୍ୟବହାର କରୁଛନ୍ତି । ଯେଉଁ କାରଣରୁ ପ୍ରତ୍ୟେକ ଟି ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କୁ ନିଜ ପାଖରେ ସବୁ ଜିନିଷ ଦରକାର ହୋଇଥାଏ । ସେଥିପାଇଁ ଉଦାହରଣ ଭାବେ ଲୋକଙ୍କୁ ଭୋକ ଲାଗିଲେ ସେ ଜୋମାଟୋ କିମ୍ବା ସ୍ୱିଗିର ବ୍ୟବହାର କରୁଛନ୍ତି । ସେହିଭଳି ଦୂରକୁ ଯିବାର ଥିଲେ ଓଲା କିମ୍ବା ଉବେର ବ୍ୟବହାର କରୁଛନ୍ତି । ନିଜର ସ୍କିଲକୁ ଲୋକଙ୍କ ସାମ୍ନାରେ ଲୋକଙ୍କ ହିତ ପାଇଁ ଅନଲାଇନ୍କୁ ଆଣିବା ହେଉଛି ଡିଜିଟାଲ ବିଜନେସ୍ ।
ଡିଜିଟାଲ ବିଜନେସ୍ ମଡେଲ କଣ?
ଆଜିର ସମୟରେ ସବୁଠାରୁ ସଫଳ ବିଜନେସ୍ ବ୍ରାଣ୍ଡ ଗୁଡ଼ିକ ନୂଆ ନୂଆ ଟୋକ୍ନୋଲୋଜି ଆପଣାଉଛନ୍ତି । ଯାହା ଦ୍ୱାରା ସେମାନେ କମ୍ପାନୀର ଦରକାର ମୁତାବକ କାର୍ଯ୍ୟକରି ବିଜନେସ୍ କରିଥାନ୍ତି । ଡିଜିଟାଲ ବିଜନେସ୍ ମଡେଲ ହେଉଛି ଡିଜିଟାଲ ଟେକ୍ନୋଲୋଜି ବ୍ୟବହାର କରି ଗ୍ରାହକଙ୍କ ଲାଭକୁ ବୃଦ୍ଧି କରିବା ଏବଂ ଏହାର ମୂଳ ଲକ୍ଷ ହେଉଛି ଡିଜିଟାଲି କିଛି ସମାଧାନ କରିବା ଯାହାକି ଗ୍ରାହକଙ୍କ ପାଇଁ ସୁବିଧା ହେବ । ଡିଜିଟାଲାଇଜେସନ୍ ଏବଂ ଡିଜିଟାଲି କ୍ଷତି ସହୁଥିବା କମ୍ପାନୀ ମାନଙ୍କ ପାଇଁ ଡିଜିଟାଲ ବିଜନେସ୍ ମଡେଲ ଗୁଡ଼ିକର ବିକାଶ ଏକ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ କାର୍ଯ୍ୟ ଅଟେ । ଡିଜିଟାଲ ଉପାଦାନ ଦ୍ୱାରା ଗୋଟିଏ ବିଜନେସ୍ ମଡେଲ୍ ବିସ୍ତାର କରିବା, ପ୍ରାଥମିକ ପର୍ଯ୍ୟାୟରୁ ଗୋଟିଏ ସ୍ୱାଧୀନ ଡିଜିଟାଲ ବିଜନେସ୍ ମଡେଲ୍ ନୁହେଁ । ଅନ୍ୟ ପକ୍ଷେ AI (Artificial Intelligence) ଗ୍ରାହକଙ୍କ ପାଇଁ ପରିବର୍ତ୍ତନର ସ୍ୱର ହୋଇପାରୁଛି । ଯେଉଁ ଲୋକ ମାନେ AI ଥିବା ଆପ୍ଲିକେସନ ଯେମିତି କି chatboats ର ପେଜ୍କୁ ଯାଉଛନ୍ତି । ସେଠି ସେମାନେ ତାଙ୍କ ଦରକାର ମୁତାବକ ସବୁ ପ୍ରଶ୍ନର ଉତ୍ତର ପାଇ ପାରୁଛନ୍ତି । ଏହା ବ୍ୟତୀତ ଇଓ ଆପଣଙ୍କର ଗୋଟିଏ ପ୍ରଶ୍ନର ଅନେକ ଉତ୍ତର ମଧ୍ୟ ଦେଇଥାଏ, ଯାହାର ସଠିକ୍ ଉତ୍ତର ଆପଣଙ୍କୁ ଜାଣିବା ସହଜ ହୋଇଥାଏ ।
ଲୋକପ୍ରିୟ ଡିଜିଟାଲ ବିଜନେସ୍ ମଡେଲ:
ପ୍ରଥମେ ଜାଣିବା ଦରକାର କି ଆପଣଙ୍କ ଗ୍ରାହକଙ୍କୁ କେଉଁ ପ୍ରକାରର ପ୍ରଡକ୍ଟ ପସନ୍ଦ ଆସୁଛି । ଯାହା ପରେ ଆପଣ ଆପଣଙ୍କ ବିଜନେସ୍ ପାଇଁ ଗୋଟିଏ ଭଲ ଟେକ୍ନୋଲୋଜି ବାଛି ପାରିବେ । ଗୋଟିଏ ଡିଜିଟାଲ ଟ୍ରାନ୍ସଫର୍ମେସନ ପାଇଁ ୧୧ଟି ଡିଜିଟାଲ ବିଜନେସ୍ ମଡେଲ ରହିଛି, ଯେମିତି କି:୧. ମାଗଣା ମଡେଲ (ବିଜ୍ଞାପନ ସମର୍ଥିତ) (Free-Model (ad-supported))
ଗୋଟିଏ ମାଗଣା ବିଜନେସ୍ ମଡେଲ ହେଉଛି ଯାହା ଗୁଗଲ , ଫେସବୁକ୍ ଭଳି ଅନେକ ପ୍ଲାଟଫର୍ମରେ ବିଜ୍ଞାପନ ଦ୍ୱାରା ବ୍ୟବହୃତ ଓ ସମର୍ଥିତ । ଏହି ଆଇଡିଆର ମୂଳ ଲକ୍ଷ ହେଉଛି ଉପଭୋକ୍ତାଙ୍କୁ ମାଗଣା ସେବା ଯୋଗାଇବା । ଯେହେତୁ ଅନ୍ଲାଇନ୍ ଉପଭୋକ୍ତା ମାନେ ମୂଲ୍ୟବାନ ସୂଚନା ଦେଇଥାନ୍ତି ତେଣୁ କମ୍ପାନୀକୁ ବିଜ୍ଞପ୍ତି ଉପରେ ଲକ୍ଷ ରଖିବାକୁ ସହଜ ହୋଇଥାଏ ।
୨. ଫ୍ରିମିୟମ୍ ମଡେଲ (Freemium Model):
ଏହି ମଡେଲ ପ୍ରାୟେ ସମସ୍ତେ ବ୍ୟବହାର କରିଥାନ୍ତି । ଏହାଦ୍ୱାରା ଉପଭୋକ୍ତା ମାନଙ୍କୁ ଅନୁମତି ମିଳେ ସାଧାରଣ ପ୍ରଡକ୍ଟ ବ୍ୟବହାର କରିବାକୁ । ଯେଉଁଥିରେ ବିଜ୍ଞପ୍ତି ମଧ୍ୟ ପ୍ରକାଶ ପାଉଥାଏ । ଯଦି କେହି ବିଜ୍ଞପ୍ତି ଦେଖିବାକୁ ଚାହୁଁ ନଥିବେ ସେମାନେ ଏହାର ପ୍ରିମିୟମ ମଡେଲ ମଧ୍ୟ କିଣିପାରିବେ କିମ୍ବା କିଛି ମାସର ସବ୍ସସ୍କ୍ରିପ୍ସନ କିଣି ପାରିବେ ଯାହାଦ୍ୱାରା ସେମାନେ ପ୍ରଡକ୍ଟ ଟିକୁ ଉପଭୋଗ କରିପାରିବେ । ଉଦାହରଣ ଭାବେ ଆମେ Spotify କୁ ନେଇ ପାରିବା । ଯାହାକୁ ଆପଣ ମାଗଣା ବ୍ୟବହାର କରି ପାରିବେ, ଏହା ପରେ ଯଦି ଆପଣଙ୍କୁ ଭଲ କ୍ୱାଲିଟି ଏବଂ ବିନା ବିଜ୍ଞପ୍ତିରେ ଶୁଣିବାକୁ ଇଚ୍ଛା ଅଛି ତେବେ ଆପଣ ଏହାର ମାସିକିଆ ସବ୍ସକ୍ରିପ୍ସନ ମଧ୍ୟ ନେଇ ପାରିବେ ।
୩. ଅନ୍ ଡିମାଣ୍ଡ ମଡେଲ (On-Demand Model):
ଏହି ମଡେଲରେ ଆପଣ ଭର୍ଚୁଆଲ ପ୍ରଡକ୍ଟ ଦେଖିପାରିବେ ଯେମିତି କି ଆମାଜନ୍ ପ୍ରାଇମ୍ , ନେଟ୍ଫ୍ଲିକ୍ସ କିମ୍ବା ଆପଲ ଟିଭି ଇତ୍ୟାଦି । ଯେଉଁଠି ଆପଣ ଗୋଟିଏ ନିଦ୍ଧିଷ୍ଟ ସମୟ ପାଇଁ ଭିଡିଓ ଟି ଦେଖି ପାରିବେ । ଏହି ମଡେଲର ଅନ୍ୟ ଏକ ଉଦାହରଣ ହେଉଛି ଫ୍ରିଲାନ୍ସ ଏବଂ ଗିଗ୍ ଇକୋନୋମି ପ୍ଲାଟଫର୍ମ ଫିଭର, ଯେଉଁଥିରେ ଆପଣ ଜଣେ ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କୁ ବୁକ୍ କରନ୍ତି ଏବଂ ପ୍ରୋଜେକ୍ଟ ଉପରେ ଆଧାର କରି ଚାର୍ଜ କରନ୍ତି ।
୪. ଇ-କମର୍ସ ମଡେଲ (eCommerce Model):
ଆମାଜନ୍ ହେଉଛି ପ୍ରଥମ ସଫଳତା ହାସଲ କରିଥିବ କମ୍ପାନୀ ଯିଏ କି ଡିଜିଟାଲ ବିଜନେସ୍କୁ ଆପଣାଇ ଥିଲା । ଯାହା କି ଫିଜିକାଲି ବିକ୍ରି ହେଉଥିବା ଜିନିଷକୁ ଅନଲାଇନ୍ରେ ପହଞ୍ଚାଇ ବିକ୍ରି କରେଇଲା । ଆଜିର ସମୟରେ ଇକମର୍ସ ହେଉଛି ଅନ୍ଲାଇନ୍ରେ ସବୁଠାରୁ ଭଲ ବିଜନେସ୍ ।
୫. ମାର୍କେଟପ୍ଲେସ ମଡେଲ (Marketplace Model):
ଏହି ମଡେଲ ଆପଣଙ୍କ ପାଇଁ ଦ୍ୱିପାକ୍ଷିକ ସେବାକୁ ବୁଝାଏ । ଯେଉଁଥିରେ ବିକ୍ରେତା ଓ କ୍ରେତା ବିକିବା ପାଇଁ ଏବଂ କିଣିବା ପାଇଁ ଗୋଟିଏ ତୃତୀୟ ପକ୍ଷ ପ୍ଲାଟଫର୍ମକୁ ବାଛିଥାନ୍ତି । ଏହାର ସବୁଠାରୁ ଭଲ ଉଦାହରଣ ହେଉଛି ସେବା ଯୋଗାଉଥିବା ଉବେର ଓ ଉତ୍ପାଦ ଆଧାର ଇବେ ଓ ଇଟ୍ସି ।
୬. ଡିଜିଟାଲ ଇକୋସିଷ୍ଟମ ମଡେଲ (Digital Ecosystem Model):
ଡିଜିଟାଲ ଇକୋସିଷ୍ଟମ ମଡେଲ ବର୍ତ୍ତମାନର ସବୁଠାରୁ ଦୃଢ଼ ବ୍ୟବସାୟ ମାନଙ୍କ ମଧ୍ୟରୁ ଗୋଟିଏ । ଆଲିବାବା, ଆପଲ, ଆମାଜନ, ଗୁଗଲ ଓ ଟେସଲା ଭଳି ଅନାନ୍ୟ ଇକୋସିଷ୍ଟମ ଆର୍କେଷ୍ଟେରର ମାନେ ବିଭିନ୍ନ ପ୍ଲାଟଫର୍ମରେ ବିଭିନ୍ନ ସେବା ସହିତ ଗ୍ରାହକ ମାନଙ୍କୁ ଶୋଷଣ କରନ୍ତି । ତେଣୁ ବିକ୍ରେତା ଲକ୍-ଇନ୍ ମାଧ୍ୟମରେ ସେମାନଙ୍କ ଇକୋସିଷ୍ଟମ ଉପରେ ପ୍ରଭାବ ପକାଇଥାଏ । ନିଜର ଡାଟା ଏବଂ କୌଶଳ ମାଧ୍ୟମରେ ସେମାନେ କିଛି ଲୋକଙ୍କୁ ବିକ୍ରି କରି ପାରନ୍ତି ଏବଂ ନୂଆ ଲୋକଙ୍କୁ ଆକର୍ଷିତ କରେଇଥାନ୍ତି ।
୭. ସେୟାରିଂ ମଡେଲ / ଆକ୍ସେସ ଓଭର ମାଲିକାନା ମଡେଲ (Sharing Model/ Access Over Ownership Model):
ବୃତ୍ତି ଭାବରେ କହିବାକୁ ଗଲେ ଏହି ମଡେଲ ଏକ ଅଂଶୀଦାର । ଏହି ପଦ୍ଧତି ଆପଣଙ୍କୁ ଏକ ଉତ୍ପାଦ, ସେବା କିମ୍ବା ନିର୍ଦ୍ଧିଷ୍ଟ ସମୟ ପାଇଁ ଅଫର ଦେୟ ଦେବାକୁ କହିଥାଏ । ଉଦାହରଣ ଭାବେ କାର, ଆପାର୍ଟମେଣ୍ଟ । ମାଲିକାନା ଉପରେ ଏହାର ପ୍ରଭାବ ଓ ଫଳାଫଳରୁ ଆପଣ ଏହାର ଉତ୍ପାଦନ କରିପାରନ୍ତି । ଅନ୍ୟକୌଣସି ଖର୍ଚ୍ଚ କରିବା ପରିବର୍ତ୍ତେ, ଅଟୋମୋବାଇଲ ଟଙ୍କା ଆସିବାର ଗୋଟିଏ ମାଧ୍ୟମ ହୋଇପାରେ ।
୮. ମଡେଲ ଅଫ୍ ଅଭିଜ୍ଞତା (Model of Experience):
ଆଇଟମ ଗୁଡ଼ିକର ମୂଲ୍ୟ ଯୋଗ କରିବା, ଡିଜିଟାଲ ଟେକ୍ନୋଲୋଜି ବ୍ୟବହାର ନକରି ସମ୍ଭବ ନୂହେଁ । ଉଦାହରଣ ଭାବେ ଟେସଲା ଅଟୋମୋବାଇଲ କ୍ଷେତ୍ରରେ ଡିଜିଟାଲ ସେବା ଏବଂ ଏକ ଡିଜିଟାଲ ଇକୋସିଷ୍ଟମ ନିଜ ଗାଡ଼ିରେ ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ କରି ବିକ୍ଷୋଭ କରିଥିଲା । ଯାହା ବର୍ତ୍ତମାନ ଏହାର ବ୍ୟବସାୟ ମଡେଲ ପାଇଁ ଏକ ପ୍ରାଥମିକ ଇଞ୍ଜିନ ଅଟେ ।
୯. ମଡେଲ ଅଫ୍ ସଦସ୍ୟତା (Model of Subscription):
ଆମେ ସମସ୍ତେ ସାଧାରଣତଃ ନେଟ୍ଫ୍ଲିକ୍ସ ଓ ୩୬୫ସହ ପରିଚିତ । ଏଗୁଡ଼ିକ ପାରମ୍ପାରିକ ସଦସ୍ୟତାର ଗୋଟିଏ ଭଲ ଉଦାହରଣ । ଯେଉଁଥିରେ ଉପଭୋକ୍ତା ମାସିକ କିମ୍ବା ବାର୍ଷିକ ଭିତ୍ତିରେ ସଦ୍ୟସତା ନେଇଥାନ୍ତି । ସଦସ୍ୟତା ଖାସ କରି କଣ୍ଟେଣ୍ଟ, ସଫ୍ଟୱେୟାର ଓ ମେମ୍ବରସିପ୍ ପାଇଁ ବେସ୍ ଜଣାଶୁଣା ।
୧୦. ମଡେଲ ଅଫ୍ ଓପନ୍ ସୋର୍ସ (Model of Open-Source):
ସବୁଠାରୁ ସଫଳ ଓ ମୁକ୍ତ ଉତ୍ସ ମଧ୍ୟରୁ ଗୋଟିଏ ହେଉଛି ଫାୟାରକ୍ସ । ଏହି ସଫ୍ଟୱେୟାର ଦ୍ୱାରା ଡାଉନ୍ଲୋଡ, ବ୍ୟବହାର ଏବଂ ବିଶ୍ୱସମ୍ପ୍ରଦାୟକୁ ଦାନ ପାଇଁ ଏହା ଉପଲବ୍ଧ । କାରଣ ଏହା ମାଗଣା ଯାହା ଦ୍ୱାରା ଏଥିରେ ଅନେକ ଲୋକ ଯୋଗଦାନ କରନ୍ତି । ସେଫ୍ଟୱେୟାର ଉନ୍ନତି ପାଇଁ ଏହା ଅନେକ ଉତ୍ସକୁ ଆକର୍ଷିତ କରିଥାଏ ।
୧୧. ମଡେଲ ଫର୍ ଜେନେରେଟିଂ ହିଡେନ୍ ରେଭେନ୍ୟୁ (Model for Generating Hidden Revenue):
Revenue generat ହେଉଛି ନା ନାହିଁ ତାହା ଗ୍ରାହକ ସବୁବେଳେ ଦେଖିବାକୁ ସକ୍ଷମ ନଥାନ୍ତି । ତେଣୁ ସେ ତଥ୍ୟ ସଂଗ୍ରହ କରିବା ଓ ଆନାଲାଇଜ୍ କରି ଏକ ଅନ୍ୟ ମୂଲ୍ୟ ଷ୍ଟ୍ରିମ ବାହାର କରାଯାଇଥାଏ । ସମସ୍ତେ ଜାଣନ୍ତି କି ପ୍ଲାଟଫର୍ମ ଓ ଡିଜିଟାଲ ସର୍ଭିସେସ୍ ମଧ୍ୟରେ କିଛି ଗୋପନୀୟ ମଡେଲ ଥାଇପାରେ । ଉଦାହରଣ ଭାବେ ଜଣାପଡ଼ିଛି କି open-source browser ଅନ୍ୟ ସର୍ଚ୍ଚ ଇଞ୍ଜିନ ମାନଙ୍କୁ ଏକାଠି କରିବା ପାଇଁ ଲାଇସେନ୍ସରୁ ଟଙ୍କା ରୋଜଗାର କରିଥାଏ ।
ଡିଜିଟାଲ ବିଜନେସ୍ର ଷ୍ଟ୍ରାଟେଜୀ କଣ?
କୌଣସି ବି ବିଜନେସ୍ ଭଲ ଚାଲୁ କି ନାହିଁ, କିନ୍ତୁ ନିଜ ବିଜନେସ୍ ପାଇଁ ଗୋଟିଏ ଭଲ ରଣନୀତି ପ୍ରସ୍ତୁତ କରିବା ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ହୋଇଥାଏ । ଯେତେବେଳେ ଗୋଟିଏ ବିଜନେସ୍କୁ ଆଗକୁ ବଢ଼େଇବା ପାଇଁ କମ୍ପାନୀ କୌଣସି ଟେକ୍ନୋଲୋଜିର ବ୍ୟବହାର କରେ ତାକୁ ଡିଜିଟାଲ ରୁପାନ୍ତର ବୋଲି କୁହାଯାଏ । ଏହି କ୍ଷେତ୍ରରେ ଆଜିର ସମୟରେ ଅନେକ ନୂଆ ଏବଂ ରୋମାଞ୍ଚକର ପ୍ରଯୁକ୍ତିବିଦ୍ୟା ଉତ୍ପନ୍ନ ହେବାରେ ଲାଗିଛି ଡିଜିଟାଲ ବିଜନେସ୍ ମଡେଲ, ଯାହାକି ଆପଣଙ୍କ ଡିଜିଟାଲ ବିଜନେସ୍ ଷ୍ଟ୍ରାଟେଜୀ ପାଇଁ ଦରକାର ହୋଇଥାଏ । ଏନେଇ ପ୍ରତ୍ୟେକ ଶିଳ୍ପ ଓ ସଂସ୍ଥାଙ୍କୁ ଆଗାମୀ କିଛି ବର୍ଷ ମଧ୍ୟରେ ନିଜକୁ ପରିବର୍ତ୍ତନ କରିବାକୁ ପଡ଼ିବ ।
୫ଟି ଜିନିଷ ଯାହାକି ଆପଣଙ୍କର ରଣନୀତିକୁ ବିକାଶ କରିବ:
୧. ଗୋଟିଏ ଭଲ ବିଜନେସ୍ ପ୍ଲାନ ପ୍ରସ୍ତୁତ କରନ୍ତୁ (Prepare a Detailed Business Plan)-
ସ୍ଥିର କରନ୍ତୁ ଆପଣ କେଉଁ ବିଜନେସ୍ କରିବେ, ଆପଣଙ୍କର ଲକ୍ଷ କଣ ଏବଂ କେମିତି ଏହାକୁ ହାସଲ କରିବେ ।
୨. ଆପଣଙ୍କର ଟାର୍ଗେଟ ଅଡିଏନ୍ସ କିଏ ଜାଣନ୍ତୁ (Identify Your Target Audience)-
କେଉଁ ବ୍ୟକ୍ତି ମାନେ ଆପଣଙ୍କ ପ୍ରଡକ୍ଟ କିଣିବାକୁ ଚାହୁଁଛନ୍ତି ଜାଣନ୍ତୁ ତେବେ ଯାଇ ଆପଣ ଜାଣିପାରିବେ ଆପଣଙ୍କ ଟାର୍ଗେଟ ଅଡିଏନ୍ସ କିଏ ।
୩. ଏକ ଶକ୍ତିଶାଳୀ ମୂଲ୍ୟ ପ୍ରସ୍ତାବ ବିକାଶ କରନ୍ତୁ (Develop a Strong Value Proposition)-
ପ୍ରତିଯୋଗିତାରେ ଆପଣଙ୍କ କମ୍ପାନୀ କେମିତି ଛିଡ଼ା ହେବ? ଯାହା ଆପଣଙ୍କୁ ସବୁଠାରୁ ଅଲଗା କରିବା ତାହା ଉପରେ ଧ୍ୟାନ ଦିଅନ୍ତୁ ।
୪. ପ୍ରମୁଖ ବିଜନେସ୍ ପାର୍ଟନର ସ୍ଥିର କରନ୍ତୁ (Determine Key Business Partners)-
ପ୍ରମୁଖ ଅଂଶୀଦାର ଓ ରଣନୀତିକ ସହଯୋଗ ଗୁଡ଼ିକୁ ବାଛନ୍ତୁ ଯାହାକି ଆପଣଙ୍କ ଗ୍ରାହକଙ୍କ ସେବା ପାଇଁ ସହାୟକ ହେବ ।
୫. ଇନୋଭେସନ୍ ପାଇଁ ରୁମ୍ ଅନୁମତି (Allow Room For Innovation)-
ବିଜନେସ୍ ମଡେଲ ବିକାଶ କରିବା ବେଳେ ଭବିଷ୍ୟତ ପାଇଁ କିଛି ସ୍ଥାନ ଛାଡ଼ି ଦିଅନ୍ତୁ । ଏହା ସ୍ଥିର କରିବା ଜରୁରୀ ହୋଇଥାଏ ଯେ ଆପଣଙ୍କର ଯୋଜନା ଆପଣଙ୍କ ଗ୍ରାହକଙ୍କ ଆବଶ୍ୟକ ପୂରଣ କରିପାରୁଛି ।
ଏଭଳି ବିଜନେସ୍ ସମ୍ବନ୍ଧିତ ଆର୍ଟିକିଲ ପଢ଼ିବାକୁ ଚାହୁଁଥିଲେ ଆପଣ ଆମ ୱେବସାଇଟ୍ ସହ ଯୋଡ଼ି ହୋଇପାରିବେ ।