Businessman and Entrepreneur ଙ୍କ ଭିତରେ କଣ ସତରେ ଏତେ ତଫାତ୍ ଥାଏ ?
ଆମ ସୋସାଇଟିରେ ବିଜନେସମ୍ୟାନ କିମ୍ବା ଏଣ୍ଟ୍ରପ୍ରିନିୟରସ୍ କହିଲେ ଆମେ ଧନୀ ଓ ପ୍ରଭାବଶାଳୀ ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କୁ ବୁଝୁ । ହେଲେ ପ୍ରକୃତରେ ଧନୀ କିମ୍ବା ପ୍ରଭାବଶାଳୀ ବ୍ୟକ୍ତି ହେବା ପାଇଁ କେଉଁ କେଉଁ ସ୍ତର ଦେଇ ଯିବାକୁ ପଡେ । ତାହା ଖୁବ୍ କମ୍ ଲୋକ ଜାଣିଥାନ୍ତି । ସତରେ ଦେଖିବାକୁ ଗଲେ ଆଜିର ସମୟରେ ବିଜନେସମ୍ୟାନଙ୍କ ଠାରୁ ଅଧିକ ଏଣ୍ଟରପ୍ରିନିୟର ମାନଙ୍କ ଚାହିଦା ଅଧିକ । ଆପଣ ଭାବୁଥିବେ ଦୁଇଟି ଯାକ ତ ସମାନ ଓ ବିଜନେସ୍ ସମ୍ବନ୍ଧିତ ,ତାହାଲେ ଏଥିରେ ତଫାତ୍ ବା କଣ ଅଛି ? ଆପଣଙ୍କ ଭଳି ବହୁତ ଜଣ ଅଛନ୍ତି ଯେଉଁମାନେ ଟିଭିରେ ସାର୍କଟ୍ୟାଙ୍କ ଦେଖିଲା ପରେ ବିଜନେସ୍ ଆଉ ଏଣ୍ଟରପ୍ରିନିୟରସିପ୍ ଉପରେ ଭାବୁଛନ୍ତି ଓ ସେଥିରେ କେମିତି ଭବିଷ୍ୟତ ଗଢିହେବ ତାର ଉପାୟ ଖୋଜୁଛନ୍ତି । ତେଣୁ ଏସବୁ କରିବା ପାଇଁ ପ୍ରଥମେ ଦରକାର ସେ ସମ୍ବନ୍ଧିତ IDEA । ହେଲେ ଚାଲନ୍ତୁ ଜାଣିବା ପ୍ରକୃତରେ Businessman and Entrepreneurଙ୍କ ଭିତରେ ଫରକ୍ କଣ ? ଆଉ ଏ ବିଷୟରେ ଆମେ କଥା ହେବା ଜଣେ ଖାସ୍ entrepreneur ସୌରଭ ଖଣ୍ଡେଲୱାଲଙ୍କ ସହ । ସେ (Tragsales4you)https://www.zaubacorp.com/company/TRAG-SALES4YOU-PRIVATE-LIMITED/U74110OR2019PTC030817 କମ୍ପାନୀର କୋ ଫାଉଣ୍ଡର-ସିଇଓ ଏବଂ (Scommindia) https://scommindia.com/ର president । ମାତ୍ର ୨୫ ବର୍ଷ ବୟସରେ ସେ ବିଜନେସ୍ ଓ ଷ୍ଟାର୍ଟଅପ୍ ର ମୂଳମନ୍ତ୍ର କଣ ବୁଝିଛନ୍ତି ଆଉ ବର୍ତ୍ତମାନ ସେହି ସୂତ୍ରକୁ ଆପଣାଇ ଅନ୍ୟମାନଙ୍କ ବିଜନେସ୍ ବଢାଇବାରେ ସାହାର୍ଯ୍ୟ କରୁଛନ୍ତି । ତାଙ୍କ ଅଭିଜ୍ଞତାରୁ ବୁଝିବା ପ୍ରକୃତ ତଫାତ୍ କଣ ?
businessman ଆଉ entrepreneur କୁ ନେଇ ଆପଣଙ୍କ ଅଭିଜ୍ଞତା କଣ ?
-ଦେଖନ୍ତୁ ମୋର ଅଭିଜ୍ଞତା ଅନୁସାରେ ଏହି ଦୁଇଟି ଜିନିଷର ଲକ୍ଷ୍ୟ ଏକ ହେଲେ ବି କାମ କରିବାର ଶୈଳୀ ଭିନ୍ନ ଭିନ୍ନ । ଜଣେ ବିଜନେସ୍ମ୍ୟାନ୍ ପୁରୁଣା ପ୍ରଥାକୁ ସବୁବେଳେ ଆଗେଇନେବାକୁ ଚେଷ୍ଟା କରେ । ଉଦାହରଣସ୍ୱରୂପ- ଜଣେ ନିଜର କପଡା ବିଜନେସ୍ କରୁଛି ,କିନ୍ତୁ ତାକୁ ସେଇ ଚିରା ଚରିତ ଢଙ୍ଗରେ ବ୍ୟବସାୟୀଙ୍କ ସହ କିମ୍ବା ଗ୍ରାହକଙ୍କ ସିଧାସଳଖ ବିଜନେସ୍ କରିବାକୁ ପଡୁଛି ଓ ସେଇଟା ତାକୁ ଭଲ ବିଜନେସ୍ ଦେଉଛି । ତେଣୁ ସେ ସେଇ ଢଙ୍ଗରେ କାମ କରି ଧିରେ ଧିରେ ନିଜ ବିଜନେସକୁ ବଢେଇ ଜଣେ ଭଲ ବିଜନେସମ୍ୟାନ ହେଇପାରୁଛି । ତେଣୁ ଆମେ କହିପାରିବା ଜଣେ ବିଜନେସମ୍ୟାନ INDUSTRIAL ଓ COMMERCIAL ଗ୍ରାଉଣ୍ଡରେ ହିଁ ରହୁଛି ।
କିନ୍ତୁ ସେହି ଜାଗାରେ ଯଦି ଜଣେ entrepreneur କଥା କହିବା ତାହାଲେ ଗୋଟିଏ ଭାବନାକୁ ଆରମ୍ଭରୁ ଶେଷ ଯାଏଁ ଏକ ସଠିକ୍ ରୂପ ଦେବାର କ୍ଷମତା ଯାହା ପାଖରେ ଅଛି ସେ ହେଉଛି entrepreneur । ସେଥିପାଇଁ ଅଭିନବ ଭାବେ,ନୂଆ ତରିକା ସହିତ କାମ କରୁଥିବା ଲୋକଙ୍କୁ ମୁଁ entrepreneur କୁହେ । ଜଣେ ବିଜନେସମ୍ୟାନ ସିନା ଗୋଟିଏ ବିଜନେସକୁ overtake କରିପାରିବ କିନ୍ତୁ ଜଣେ entrepreneur ଗୋଟିଏ ଷ୍ଟାର୍ଟଅପକୁ original idea ସହିତ ଆଗକୁ ନେବା ଓ ଭଲ ଭଲ product idea ତିଆରି କରିବାର ମୁଖ୍ୟ ହୋଇଥାଏ ।
ପ୍ରକୃତରେ ବିଜନେସମ୍ୟାନଙ୍କ କାମ କଣ ?
-ଯିଏ ନିଜ ଆଇଡିଆରେ ନୁହେଁ ବରଂ ପ୍ରଥମରୁ ଚାଲିଆସୁଥିବା କିଛି ଉପାୟରେ କାମ ଆରମ୍ଭ କରେ ଓ ତାକୁ ଇଣ୍ଡଷ୍ଟ୍ରି କ୍ଷେତ୍ରରେ ହେଉ କିମ୍ବା କର୍ମସିଆଲ କ୍ଷେତ୍ରରେ ଲଗାଇ ଲାଭ କମାଇଥାଏ ତାଙ୍କୁ ଆମେ ବିଜନେସମ୍ୟାନ କହିପାରିବା । ସେମାନେ ପସନ୍ଦ କରନ୍ତି କିଛି ଏମିତି ଜିନିଷରେ ନିଜର ଟଙ୍କା ନିବେଶ କରିବେ ଯେଉଁଥିରୁ ତାଙ୍କୁ ମୋଟାଅଙ୍କରେ ଲାଭ ମିଳୁଥିବ । ତେବେ ତାହା-ଜାଗାବାଡି,ରିଏଲଇଷ୍ଟେଟ୍ ଆଦି ହୋଇଥାଏ । ଯାହାଠୁ ରିଟର୍ଣ୍ଣ ବହୁତ ଭଲରେ ମିଳିପାରିବ । କହିବାକୁ ଗଲେ ମାର୍କେଟରେ ଯେଉଁ ସବୁ ଆଇଡିଆରେ ଦୀର୍ଘ ଦିନ ଧରି ବିଜନେସ୍ ଲୋକ କରିଆସୁଥାନ୍ତି ବାସ୍ ସମାନ ଢଙ୍ଗରେ ଆଉ ଏକ କାମ ଆରମ୍ଭ କରୁଥିବା ଲୋକଟି ହେଉଛି ବିଜନେସମ୍ୟାନ୍ । ଆଉ ବିଜନେସମ୍ୟାନଙ୍କ ପାଇଁ ଗ୍ରଙ୍କ ହିଁ ଭଗବାନ ଥାଆନ୍ତି । ଉଦାହରଣସ୍ୱରୂପ-ଫର୍ଣ୍ଣିଚର ଦୋକାନ,ଗ୍ରୋସରୀ ଷ୍ଟୋର,ଗାର୍ମେଣ୍ଟ ବିଜନେସ୍ ଇତ୍ୟାଦି । ଏସବୁ ଗ୍ରାହକଙ୍କ ବିନା ସମ୍ଭବ ହିଁ ନୁହେଁ ।
ଆଉ ଏଣ୍ଟ୍ରପ୍ରିନିୟରଙ୍କ କାମ କଣ ?
– ହେଲେ ନୂଆ ଗାଡି କିଣିବାରେ ନୁହେଁ ବରଂ ଭିନ୍ନ ଭିନ୍ନ ପାଟର୍ସ କିଣି ନୂଆ ଗାଡି ତିଆରି କରିବାରେ ବିଶ୍ୱାସ କରନ୍ତି entrepreneur । ଏହାର ଅର୍ଥ ହେଉଛି- ଜଣେ ଭଲ ଏଣ୍ଟପ୍ରିନିୟର ଚିନ୍ତାକରେ ତା ପାଖରେ କଣ ନୂଆ ଉପାୟ ଅଛି ଯାହାକି ଦୁନିଆରେ କିଛି ଅଲଗା ଛାପ ସୃଷ୍ଟି କରିବାରେ ସାହାର୍ଯ୍ୟ କରିବ । ସେଥିପାଇଁ ଯଥା ସମ୍ଭବ risk ମଧ୍ୟ ନେଇଥାଏ ଜଣେ ଏଣ୍ଟ୍ରପ୍ରିନିୟର । ତେଣୁ ଆଗରୁ ତ ଲୋକ ବିଜନେସ୍ କଣ ଜାଣିଥିଲେ କିନ୍ତୁ ଏଣ୍ଟ୍ରପ୍ରିନିୟରସିପ୍ ଆରମ୍ଭ ହେବା ଦିନରୁ ଲୋକ ଷ୍ଟାର୍ଟଅପ୍ କଣ ବୁଝିଲେ । ଷ୍ଟାର୍ଟଅପ୍ ସୁଯୋଗ ଆଜିର ତାରିଖ ଭଲ ରୋଜଗାରର ମାଧ୍ୟମ ଓ ତାସହ କିଛି ନୂଆ ଉଦ୍ଭାବନ କରିବାର ସୁଯୋଗ ବୋଲି ଏଣ୍ଟ୍ରପ୍ରିନିୟରମାନେ ବୁଝାଇଦେଲେ । ଉଦାହରଣସ୍ୱରୂପ- ମାର୍କ ଜୁକରବର୍ଗ (କୋ ଫାଉଣ୍ଡର-ଫେସବୁକ୍) ବିଲ୍ ଗେଟ୍ସ (ଫାଉଣ୍ଡର ଅଫ୍ ମାଇକ୍ରୋସଫ୍ଟ), ଷ୍ଟିଭ୍ ଜବସ୍ (କୋ-ଫାଉଣ୍ଡର ଅଫ୍ ଆପଲ୍ ) ଆହୁରୀ କେତେ ନାଁ entrepreneur ହିସାବରେ ଯୋଡି ହୋଇ ଚାଲିବ ।
ଆହୁରୀ ସହଜରେ ଏହି ଦୁହିଁଙ୍କ ଭିତରେ ତଫାତ୍
Particulars | Entrepreneur | Businessman |
Definition | An entrepreneur is an individual having an exclusive idea to establish a new venture. | A businessman is an individual who establishes a business with an old business idea. |
Market position | Entrepreneurs are market leaders. | Businessmen are market players. |
Market | Entrepreneurs create a market for his/her business ideas. | Businessmen make a place in an already existing market with effort and dedication. |
Nature | Entrepreneurs are intuitive. | Businessmen are calculative. |
Risk factor | The risk of failure is very high. | The risk of failure is less. |
Method of operation | Uses unconventional methods to run the business. | Uses traditional methods to run the business. |
Focus | Focused in essence and gives importance to customers, employees and the public. | Focus is oriented towards profit. |
Goals | Entrepreneurs are visionary, and they set long-term goals. | Businessmen are focused on short-term profits. |
Competition | Low competition for the business since they enter a new market. | Faces extreme competition since it is difficult to obtain a competitive position in an already existing market |
ତେଣୁ ଯଦି businessman and entrepreneur ଭିତରେ ତଫାତ୍ ଦେଖିବା ତାହାଲେ ଦୁହେଁ ଦୁହିଁଙ୍କ ଠାରୁ ପୁରା ଅଲଗା ଓ ଭିନ୍ନ । entrepreneur ଗୋଟିଏ ସଂସ୍ଥା,ତାର ମ୍ୟାନେଜର ଓ ତାର ପ୍ରତିଟି risk କାମର ହକ୍ଦାର୍ । ଜଣେ ବିଜନେସମ୍ୟାନ ପ୍ରତିଯୋଗିତା ଉପରେ ବିଶେଷ ଧ୍ୟାନ ଦିଏ ଆଉ ସେହି ଜାଗାରେ ଜଣେ entrepreneur ପରସ୍ପରକୁ ସାହାର୍ଯ୍ୟ ଓ ସହଯୋଗିତା କରିବାର କାମ କରନ୍ତି ।